Fuller's work is generally included in the primitive style.[citation needed] It has been noted it is based in the narrative tabloid style of filmmaking.[13] This was the result of his often lower budgets, but also reflected Fuller's pulp-inspired writing. The dialogue in his films has been criticized[who?] by some[specify] as heavy-handed or over-the-top.
Fuller often featured marginalized characters in his films. The protagonist of Pickup on South Street is a pickpocket who keeps his beer in the East River instead of a refrigerator. Shock Corridor concerns the patients of a mental hospital. Underworld U.S.A. (1961) focuses on an orphaned victim of mobsters. The leading ladies of Pickup on South Street, China Gate, and The Naked Kiss are prostitutes. These characters sometimes find retribution for the injustices against them. White Dog and The Crimson Kimono (1959) have definite anti-racist elements. The Steel Helmet, set during the Korean War, contains dialogue about the internment of Japanese-Americans and the segregation of the American military in World War II, and features a racially mixed cast.
Fuller often featured marginalized characters in his films. The protagonist of Pickup on South Street is a pickpocket who keeps his beer in the East River instead of a refrigerator. Shock Corridor concerns the patients of a mental hospital. Underworld U.S.A. (1961) focuses on an orphaned victim of mobsters. The leading ladies of Pickup on South Street, China Gate, and The Naked Kiss are prostitutes. These characters sometimes find retribution for the injustices against them. White Dog and The Crimson Kimono (1959) have definite anti-racist elements. The Steel Helmet, set during the Korean War, contains dialogue about the internment of Japanese-Americans and the segregation of the American military in World War II, and features a racially mixed cast.
Wikipedia
Uma aspirante a actriz atropela um cão nas montanhas de Hollywood trata-o e lava-o para casa.
Um dia, vivendo sozinha sofre um assalto e é salva pela ajuda do estupendo animal, um enorme pastor alemão.
Mas breve descobre que o animal tinha sido treinado como “cão de ataque” e atacava sem qualquer motivo todo o negro que se lhe atravessasse na frente.
A rapariga dividida entre a dedicação ao cão e a noção da brutalidade que ele transportava leva-o para um centro de tratamento onde um especialista negro faz desta a missão da sua vida.
Mas nos animais como nos humanos alguém conseguirá modificar um carácter?
Um dia, vivendo sozinha sofre um assalto e é salva pela ajuda do estupendo animal, um enorme pastor alemão.
Mas breve descobre que o animal tinha sido treinado como “cão de ataque” e atacava sem qualquer motivo todo o negro que se lhe atravessasse na frente.
A rapariga dividida entre a dedicação ao cão e a noção da brutalidade que ele transportava leva-o para um centro de tratamento onde um especialista negro faz desta a missão da sua vida.
Mas nos animais como nos humanos alguém conseguirá modificar um carácter?
O filme é de 1982.
Nunca foi exibido nos cinemas dos Estado Unidos.
Baseia-se numa história real
No comments:
Post a Comment